Liitu SMART NET lojaalsusprogrammiga ja säästa! Liitu

Filtreerimine

Hind
Toote tüüp
Levinuimad rattakottide tüübid on pakiraamile-, istme alla-, juhtrauale- või raamile kinnituvad. On ka rattasõiduks mõeldud seljakotte.
Materjal Kork×
Kuvatud: 1
Sorteeri:
Pidur Force, kork, pruun, 2 tk
5,69 / tk
Ainult veebis
Pidur Force, kork, pruun, 2 tk
  • Materjal: Kork
Tarne
Kättesaamine väljastuspunktist

Kuidas valida parimaid jalgratta varuosi?

Pole vahet, kas oled alles rattasõitu õppimas või treenid järgmiseks triatloniks - on oluline teada, millistest osadest sõiduvahend on kokku pandud ning kas sellega sõitmine on turvaline. Jalgratas on funktsionaalne abimees, mis aitab liikuda punktist A punkti, seega on loomulik, et tiheda sõidu käigus võib mõni varuosa kuluda ja vajada väljavahetamist. Sellises olukorras on oluline teha põhjalik eeltöö ning veenduda, et soetatav varuosa on kvaliteetne ja ratta jaoks sobiv. Vaatame lähemalt, mida erinevate varuosade ostmisel silmas pidada. 

Rattad

Jalgratas, nagu nimigi viitab, liigub ratastel - seega on turvaliseks sõitmiseks väga oluline, et rehvid, veljed ja kodarad oleksid terved ja töökindlad. 

Rattale tuleb rehvid valida eeskätt selle järgi, millise rattaga on tegu. Rehve on erinevaid, alustades kitsamatest linnaratta rehvidest, lõpetades laiemate maastikurataste rehvidega. Rehvide suurus erineb seetõttu, et erinevatel pinnastel on tasakaalu hoidmiseks vaja kas vähem või rohkem rattaruumi. Kui asfaltteel hoiab kitsas rehv ideaalselt tasakaalu, siis künklikel metsateedel see nii ei ole. Rehvide valimisel tuleb uurida, milline on ratta velgede diameeter ning millise laiusega rehv veljele sobib - suvaline rehv ei pruugi ratta veljele sobida.

Tänapäevastel velgedel on olemas spetsiaalsed kulumisindikaator, kas näiteks auk või soon, mis velje kulumisel aeglaselt kaob. Kui ka sinu jalgratta velgedel on kulumisindikaatorid, siis on lihtne teha vahet, millal velg väljavahetamist vajab. Kui aga veljel sellist kulumisindikaatorit ei ole, tasuks aeg-ajalt kontrollida, kas velje pinnal pole mõnda nõgusat lohku või muid kulumise märke. Kui velg ja kodarad on väändunud või muud moodi kulunud, kulutab see omakorda ka rehve rohkem kui peaks - seega tasub kulunud veljed uute vastu võimalikult kiiresti välja vahetada.

Sadul

Sadul kinnitatakse istmeposti külge. Sadula küljes on reeglina väiksem kinnitus (või kinnitused), mis võimaldavad istet tugevalt posti külge paigaldada. Istme valimisel tuleb eelkõige lähtuda sellest, milline iste ratta külge sobib ning millisel eesmärgil jalgratast kasutatakse: kui otsid sadulat linnarattale, siis tasuks otsida veidi laiemat ja pehmemat istet, kui aga sportimiseks kasutatavale jalgrattale, siis osta kitsam ja kõvemast materjalist sadul.

Poritiivad

Meie kliimastikus elades on poritiib lausa hädavajalik varuosa, mida jalgrattale muretseda. Vihmase ilmaga ringi sõites kaitseb poritiib sõitjat selle eest, et vesi ja sopp üles ei pritsiks. Poritiibade paigaldamise rusikareegel on, et poritiib peaks olema rehvist minimaalselt 8 mm laiem. Seega kui sinu ratta rehvid on 32 mm suurused, otsi vähemalt 45 mm suurused poritiivad. Samas mida rohkem vaba ruumi rehvi ja poritiiva vahele jääb, seda vähem jäävad igasugused oksad ja muu praht nende kahe vahele kinni.

Õige poritiiva laiuse otsimisel pea aga meeles, et tiiva laiust mõõdetakse väljast, mitte seest!

Pidurid

Töötavad pidurid on iga jalgratta hädavajalik osa. Kuidas siis muidu suure hoo pealt pidama saada, kui teele peaks ootamatult jääma takistus? Rataste juures kohtab üldjuhul kolme tüüpi pidureid: ketaspidureid, veljepidureid ja rummupidureid. 
  1. Ketaspiduritel on suur pidurdusjõud, sest need kasutavad hoo aeglustamiseks ketasrootorit ja isereguleeruvaid hüdraulilisi pidurisadulaid. Selliseid pidureid võid kohata sellistel ratastel, mis on mõeldud sportimiseks.
  2. Veljepidurid on kõige levinum pidurite liik ning need on olemas nii igal linna- kui ka maanteerattal. 
  3. Rummupidureid kohtab seevastu maastikurataste juures: nende pidurdusjõud on kolmest tugevaim ning piduri osises on tehtud vastupidavast ilmastikukindlast materjalist. Sellised pidurid sobivad hästi maastikuratastele.

Vändad ja pedaalid

Kuidas jalgratas edasi liigub? Eks ikka vändates! Kui väntamissüsteemis peaks mõni osa ära kuluma, oleks hea, kui saaks selle võimalikult kiiresti välja vahetada. Ilmselt ei soovi keegi meist leida end olukorrast, kus kodust kaugel olles ei ole ühel hetkel võimalik enam rattaga mugavalt tagasi sõita. Kuid mille järgi uusi väntasid ja pedaale valida? 

Pedaalide valimisel tuleb esmajoones lähtuda sellest, milliseks otstarbeks ratast kasutatakse. Kui harrastad rattasõtu spordialana, siis tuleb kohe kindlasti soetada sellised pedaalid, mis kinnituvad rattakingade külge - selliselt on tagatud kindel ja tugev kontakt pedaaliga. Kui aga otsid pedaale tavapärasele linnarattale, siis sobivad ka täiesti tavapärased lamedad pedaalid. 

Uute väntade ostmisel on kõige olulisem valida õige suurusega toode. Õige vända pikkus tagab mugava istumisasendi ning pedaalidele osutatava jõu ühtlase jagunemise: seega õige vända suurus võrdub parema sõiduelamusega. Levinumad pikkused, mis tagavad raskuse ühtlase kandumise, on 170, 172,5 ja 175 mm. Samas müüakse ka selliseid väntasid, mille pikkus vahemikus 165-180 mm. 

Korduma Kippuvad Küsimused (KKK)


Mida jälgida rattale varu rehve ostes? 
Jälgi, et rehvide diameeter ja laius sobib sinu jalgratta ratastega - suvaline rehv ei pruugi rattale sobituda.

Kuidas valida rattale sadulat? 
Sadul tuleb valida vastavalt ratta tüübile. Linnaratta puhul on mugav, kui sadul on lai ja pehme, spordiratta puhul võiks sadul olla kitsam ja tugevast materjalist.

Millised on parimad ratta rehvid? 
Continental jalgratta rehvid on ühed töökindlamad.

Mida jälgida varuosi ostes? 
Varuosade ostmisel tuleb lähtuda sellest, millist tüüpi jalgrattale varuosad ostetakse. 

Milliseid erinevaid ratta rehve on olemas? 
On olemas sise- ja välisrehve. Siserehv välisrehvi sees olev täispumbatav osa, mis toimib justkui amordina ja pehmendab sõitu. Välisrehv on see ratta osa, mida me väljast näeme ning on reeglina tehtud tugevast materjalist.