Spordivarustus: millist varustust vajad, et kodus trenni teha?


„Sel aastal hakkan trenni tegema!” Lubaduse täitmiseks ei ole veel hilja. Selleks, et eesmärk täita, soovitame hakata treenima kodus. Iga treener kinnitab, et iga päev 15 minutit aktiivset treeningut või hantlitega trenni aitab kindlasti kaasa hea enesetunde, lihaste treenimise ja rasva põletamise osas. Selleks ei ole vaja kulukat liitumist spordiklubiga. Jätame spordiklubi rahule, sest see on muutumas järk-järgult mitte ainult treeningsaaliks, vaid ka sotsiaalseks kohtumiskohaks, kus on oluline mõndadel inimestel lihtsalt kohal olla. Mida on vaja oma kodus sportimisvõimaluste loomiseks?

Mõned inimesed kipuvad ohverdama osa oma keldrist või garaažist, et sellesse mahutada tõelise spordiklubi varustus. See on tore, aga mis siis, kui sul ei ole tühja 10-20 ruutmeetri suurust ruumi? Kahest ruutmeetrist magamistoas piisab. Aga enne seda tuleks hoolitseda mõne olulise asja eest.

Võimlemismatt

See on spordivarustus nr. 1 kõigile, kes soovivad kodus trenni teha. Higisel inimesel on väga ebamugav treenida libedal põrandal ja põrandat on veelgi raskem hiljem pesta. Sellepärast on vaja matti. See on piisavalt pehme ja täpselt paras, et selle peale pikali heita. Pärast kasutamist saab mati kokku panna  ja paigutada voodi alla või kappi - see ei võta palju ruumi.

Treeningvööd

Kuigi treenimine ise on juba piisavalt raske, saad seda teha veelgi keerulisemaks spetsiaalsete treeningvööde ja nende komplektidega. Vöö venib nii, et saad treenida teatud selja-, kõhu-, käte- ja jalalihaseid. Vöö kasutamist õpetab treener või kõikvõimas Youtube.

Samuti peaksid koos vöö ostmisega kaaluma espanderi soetamist. See on spetsiaalne elastne käepidemetega kumm käe, selja ja rindkere lihaste treenimiseks.

Hüppenöör

Ära ole selle suhtes skeptiline - see pole mõeldud ainult lastele ja teismelistele. See on väga tõsine koduse treenimise spordivahend. Kõik poksijad treenivad sihikindlalt hüppenööriga. Praktiliselt kõik lihased töötavad ja hüppamine nõuab palju vastupidavust. Vaid mõne minuti hüppamisega on kõik peamised rasvapõletamise mehhanismid kehas sisse lülitatud, nii et see spordivahend sobib ideaalselt kehakaalu langetamiseks või keha kuju lihvimiseks.

Võimlemispall

Meeste puhul põhjustab selline pall alati naeratust, sest lapsed soovivad sellega kodus hüpata. Tegelikult on see võimlemisvarustuse juures väga kasulik. Treeningpall ei ole mõeldud ainult selja- ja kõhulihaste arendamiseks, vaid ka kaalu langetamiseks. Kõik, mida pead tegema, on looma õige treeningprogrammi.

Sammulugeja

Kuigi sammulugeja pole ilmtingimata vajalik kodus sportimiseks, aitab see kaasa motivatsiooni hoidmisele ning arengu jälgimisele. Sammulugejad on olemas ka nutitelefonides ning saad kasutada ka aktiivsusmonitori või nutikella.

Lisaraskused

Need võivad olla erineva suuruse, kuju ja kaaluga. Kõik sõltub treeningu olemusest. Tugevamad mehed valivad hantlid, mis kaaluvad kuni 20 kilogrammi, samas kui naistele on piisavad väikese raskusega käevõrud. Kodus on soovitatav kasutada reguleeritava kaaluga raskuseid. Siis saab kogu pere neid kasutada. Sellistel hantlitel on mõned raskused, mis kinnituvad käepidemele. See võimaldab sul kasutada 2 kg raskust kergeks ja 25 kg raskust raskeks treeninguks. Kõige tähtsam on mitte liialdada ja teha harjutusi targalt. 

Jooksulint ja elliptilised trenažöörid

Jooksulint magamistoas? Miks mitte? See vajab 2 ruutmeetrit või isegi vähem. Jooksulint on ideaalne neile, kes soovivad elada aktiivset eluviisi linnas ja kaalust alla võtta. 30-minutiline jooksmine kardio režiimis põletab palju tarbetuid kaloreid, mida kogud ja ei kasutata ära (kui kaloreid ei kasutata, kipub meie keha neid rasvana koguma).

Elliptilised trenažöörid on isegi väiksemad, kui jooksulindid. Tavaliselt simuleerivad need trepist või mäest üles astumist, olles sobiv jalalihaste treenimiseks. Sellepärast on sellised trenažöörid väga populaarsed naiste seas. Meeste jaoks on see suurepärane võimalus teha soojendust enne hantlite haaramist.

Mõned eelistavad soojenduseks statsionaarseid jalgrattaid. Samuti aitavad need kaalu kaotada ja kaloreid põletada, kuid kodus on sageli olemas päris jalgratas, nii et kui ilmastikutingimused seda võimaldavad, on soovitav minna välja selle asemel, et kasutada magamistoas statsionaarset jalgratast.

Multifunktsionaalsed trenažöörid

Kodus on võimalik kasutada ka rohkem ruumi võtvaid trenažööre. Sellesse on integreeritud hantlid ning sellel on tõmbe- ja venitusmehhanismid. Väikese ruumi olemasolul keldris on see suurepärane treeningvarustus.

Millist spordivarustust on mul vaja?

Sellele küsimusele on lihtsam vastata, kui treeningu eesmärgid on paigas:

1. Toonuse hoidmine. Selle eesmärgi täitmiseks piisab jooksulindist või lihtsalt treeningmatist. 15 minutit intensiivset treeningut või 30 minutit jooksulindil on väga hea kingitus iga inimese südamele ja lihastele.

2. Salenemine. Parim salendav treening on jooksmine ja intensiivne treening, mis keskendub keha teatud piirkondadele. Nii et sul on vaja jooksulinti, matti, võimlemispalli ja hüppenööri.

3. Kaalu langetamine. Intensiivne treening ja jooksulint on üldiseks kaalu langetamiseks piisavad.

4. Musklite kasvatamine. Kui treenid käe-, selja- ja rinnalihaseid ei piisa raskustest ja eriharjutustest. Kui oled huvitatud kogu keha lihasmassi kasvatamisest, on vaja multifunktsionaalset trenažööri.

Oluline on, et kõik treeningud toimuksid spetsialistide - professionaalsete treenerite või isegi spetsiaalselt koostatud programmide soovitustele vastavalt. Sa ei pea üle treenima, kuid kodus on vaja tunda ka treeningraskusi, isegi kui keegi ei vaata. Vale treeningprogramm võib põhjustada vigastusi. Seetõttu on soovitatav teha sporti kodus ainult neil, kes tunnevad oma keha ja teavad, millised treeningud on tõesti tõhusad.

Alati on võimalik alustada lihtsa treeninguga tahvelarvuti ekraani ees, mis näitab õpetavat videoklippi. Kõige tähtsam on motivatsioon ja valmisolek muutusteks.
Hantlid YLDS11, 2 x 10 kg

Hantlid YLDS11, 2 x 10 kg

73,01 / tk
E-hind
Hüppenöör Head H937A, 275 cm

Hüppenöör Head H937A, 275 cm

6,74 / tk
E-hind
Joogamatt VirosPro Sports, 173 x 61 x 1 cm

Joogamatt VirosPro Sports, 173 x 61 x 1 cm

20,37 / tk
E-hind
JOOGAMATT 173X61X0,8CM

JOOGAMATT 173X61X0,8CM

17,24 / tk
E-hind
TOP toode
VÕIMLEMISPALL 75CM

VÕIMLEMISPALL 75CM

11,24 / tk
E-hind
Trenažöör Hammer Crosslife XTR 4126

Trenažöör Hammer Crosslife XTR 4126

518,15 / tk
E-hind
TOP toode
Võimlemispall Head pumbaga, 65 cm

Võimlemispall Head pumbaga, 65 cm

14,43 / tk
E-hind
Fitbit Charge 2 Small Lavender

Fitbit Charge 2 Small Lavender

194,04 / tk
Ainult e-poest
Nutikell XIAOMI MI BAND 3

Nutikell XIAOMI MI BAND 3

24,94 / tk
E-hind
Hantlid YLDS11, 2 x 10 kg

Hantlid YLDS11, 2 x 10 kg

73,01 / tk
E-hind
Hüppenöör Head H937A, 275 cm

Hüppenöör Head H937A, 275 cm

6,74 / tk
E-hind
Joogamatt VirosPro Sports, 173 x 61 x 1 cm

Joogamatt VirosPro Sports, 173 x 61 x 1 cm

20,37 / tk
E-hind
JOOGAMATT 173X61X0,8CM

JOOGAMATT 173X61X0,8CM

17,24 / tk
E-hind
TOP toode
VÕIMLEMISPALL 75CM

VÕIMLEMISPALL 75CM

11,24 / tk
E-hind
Trenažöör Hammer Crosslife XTR 4126

Trenažöör Hammer Crosslife XTR 4126

518,15 / tk
E-hind
TOP toode
Võimlemispall Head pumbaga, 65 cm

Võimlemispall Head pumbaga, 65 cm

14,43 / tk
E-hind
Fitbit Charge 2 Small Lavender

Fitbit Charge 2 Small Lavender

194,04 / tk
Ainult e-poest
Nutikell XIAOMI MI BAND 3

Nutikell XIAOMI MI BAND 3

24,94 / tk
E-hind